Aankomst Work With Nature

30 mei 2018 - Playa San Miguel, Costa Rica

Na een heerlijk nachtje slapen en een heerlijk ontbijt met de andere gasten begon de reis naar Bataan. Omdat we al een taxi geregeld hadden konden we stipt om 06:00 instappen. De taxi bracht ons naar het busstation in Caribeños. Onderweg hier naar toe hebben we even in de file gestaan en door verschillende arme wijken gereden, de armoede van het land was hier goed te zien. Dit zagen we doordat burgers hun behoefte op straat deden en de was deden ze met wat water, zeep en de stoep. De bus naar Bataan vertrok pas om 09:00 uur en omdat we wat vroeg vertrokken waren hadden we nog de tijd om naar de Wallmart te gaan voor wat te drinken, snacks en simkaartjes. De simkaartjes waren nodig voor internet en om goedkoper te bellen naar elkaar. Het kopen van een simkaart gaat in Costa Rica iets anders dan in Nederland, hier heb je namelijk een paspoort nodig, deze controleren ze en vragen naar je naam. Het activeren van de simkaart hebben we even mee gewacht om samen met Maarten (onze stage begeleider) te doen, omdat dit volledig in het Spaans is en mijn Spaans tot nu toe bestaat uit Hola en Buenas días, dit is niet zo veel dus een simkaart activeren is een hele belevenis. Weer aangekomen bij het busstation konden we al snel instappen en begonnen we onze reis naar Bataan. De eerste helft heb ik niet veel van mee gekregen omdat ik in slaap ben gevallen, dus ik weet niet wat er de eerste helft te zien was, maar wat ik heb gezien was prachtig en met veel klimmen en dalen. Met 2 tussenstops te hebben gehad kwamen we dan eindelijk aan in Bataan. Vanaf hier zouden we met Maarten verder rijden naar San Miguel, het plaatsje waar stichting Work With Nature gestationeerd is. Ik merkte direct dat het hier veel benauwder en warmer was dan in Alajuela. Na een kort ritje met de auto van ongeveer 30 minuten zijn we er dan eindelijk! De andere studenten kwamen iets later aan omdat ze een week bij Tortuga feliz een schildpadden opvang hebben mogen bekijken. De eerste indruk van de studenten was dat ze erg aardig en druk zijn. Na de lunch konden we even installeren in de slaapvertrekken en zouden we de simkaartjes activeren, dit ging niet zonder slag of stoot maar het is gelukt! De tijd in Costa Rica lijkt veel sneller te gaan dus voor we het wisten was het al weer etenstijd. De avond was erg kort omdat ik nog erg last heb van de jetlag, hierom ben ik dan al om half 9 naar bed gegaan. 😇

1. Manodj:
    30 mei 2018
    Mooi verslag Natasja. Veel plezier daarzo.
  2. Mams:
    Leuk weer schat. Goed geschreven
  3. Alexandra:
    Hey natas!
    Echt leuk om te lezen hoe het allemaal met je gaat!
    Een groot avontuur!!!👍🏼
  4. Michelle:
    31 mei 2018
    Leuk verhaal Natasja.
  5. Piet Hartog:
    31 mei 2018
    Hoi,

beetje laat met reactie door drukte. Maar het klinkt allemaal heel mooi. Ik ben benieuwd hoe het gaat met je opdrachten.

Voor de goede orde: sinds 25/5 is een nieuwe wetgeving inzake privacy aan de orde binnen de EU. Luistert heel nauw. Ik stuur je hierbij even hetgeen wat in dit verband nu geldt ook in relatie tot je weblog. Wil jij en de anderen daar dit aub proberen in de gaten te houden.

Beste studenten,

Met veel plezier worden jullie blogs gelezen. Het is fijn dat jullie ons zo op de hoogte houden. Sommige studenten kunnen daar nog wat van leren, nog niet alle blogs zijn gevuld!

Helaas moeten we er toch een opmerking over maken gezien de nieuwe wet over privacy. Jullie blogs mogen blijven bestaan en gevuld worden, maar jullie moeten op de inhoud gaan letten. Je mag wel vertellen op welke afdeling je bijvoorbeeld hebt meegelopen, maar je mag geen processen beschrijven. Ook mogen jullie geen foto's van het bedrijf online plaatsen of namen noemen.

Als je gewinkeld hebt, op een terrasje zit, iets bezoekt of noem maar op wat je in je vrije tijd doet, dat mag uiteraard wel en vinden we ook heel leuk om te zien.
    Hopelijk is voor jullie duidelijk wat nu wel en niet mag. Alles wat bedrijfsgerelateerd is, moet dus eigenlijk heel vaag blijven. Als je twijfelt over een foto of een tekst, doe het dan voor de zekerheid niet.

Met vriendelijke groet,

Martin de Groot
    Teamleider Lentiz MBO Westland
  6. Nicolle Drost:
    1 juni 2018
    Ha Natasja, wat schrijf je leuk. Ik lees met plezier je verhaal.
    Ben benieuwd hoe het jullie verder zal vergaan!
    Geniet ervan!