Stageweek 6

10 juli 2018 - Playa San Miguel, Costa Rica

Regen, regen en nog eens regen! Het was als je naar het weer kijkt een beetje een saaie week. Als er alleen maar regen valt begin je jezelf vanzelf te vervelen. Al is er natuurlijk genoeg te doen zoals verslagen schrijven en dingen voor school afronden motiveert het niet om lekker aan de slag te gaan. Natuurlijk heb ik het wel gedaan deze week ik schiet namelijk lekker op met het plan van aanpak en heb ik de opzet van het verslag over het verwerken van camera data al klaar. De materiaallijst heb ik samen met Maarten kunnen maken alleen kwamen weer er achter dat we een aantal belangrijke dingen vergeten zijn, hier door wordt het halen van de materialen uitgesteld hier hebben we voor gekozen zodat weer nog kunnen brainstormen over andere dingen doe we niet mogen vergeten. Ik ben heel erg blij dat Maarten en Eva (een nieuwe student op het project waar ik het heel goed mee kan vinden) me zo helpen met het maken van het plan van aanpak dit haalt namelijk een last van mijn schouders, ik ben gewend geraakt aan het idee dat als ik vast loop met schoolwerk ik direct naar de docenten kan stappen en dat ze vaak onmiddellijk klaar staan om mij te helpen en nu ik in Costa Rica zit is dit een beetje weggevallen. Ergens ben ik blij dat dit mij is opgemerkt, nu kan dit een leermoment zijn om minder te vragen en meer fouten te durven maken. Deze week hadden we bij het verwerken van de cameradata een duif die zichzelf graag wilde laten zien. De duif kwam namelijk 34 keer in de beelden voor. Dit hebben weer al een keer eerder gehad met een wasbeer. De camera blijft namelijk filmen als het dier er voor zit. Dit kan vrij saaien maar hilarische beelden opleveren. Ik zou de beelden graag op mijn blog willen zetten maar het internet kan dit jammer genoeg niet aan.

Voor mijn twee "vrije" weken na de stage heb ik bevestiging gekregen om naar Tortuga Feliz te mogen komen. Dit is natuurlijk super leuk nieuws dus ik kijk er erg naar uit om dit te gaan doen! De dag dat ik naar huis mag komt steeds dichterbij vandaag nog maar 25 dagen. Het aftellen is al een klein beetje begonnen. Ik vind het jammer dat het alweer bijna voorbij is, zeker omdat ik hier zo veel leuke dingen heb meegemaakt maar aan de andere kant kijk ik er ook naar uit om naar huis te gaan. Na een lange tijd ergens anders te zijn, koud douchen en stroom uitvallen waardeer je meer wat je hebt. Gelukkig kan ik mezelf bezig houden met de verslagen die afgerond moeten worden en de standaard dingen zoals duurzaamheid en de tuinklussen. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt, toch?

1. Ferani:
    10 juli 2018
    Leuk om te lezen hoe de laatste dagen gaan, jammer van de regen.
    Nog even bikkelen!
  2. Saman:
    10 juli 2018
    Dat de tijd om vliegt zegt genoeg.
    Zelfstandig vragen en problemen aanpakken is één van de leerzaamste ''lessen'' buiten school om en al helemaal als je ruim 9000 km van huis bent.
  3. Nicolle Drost:
    10 juli 2018
    Wat een mooi verslag Natasja, wat maak je mooie keuzes!!
    Veel succes nog!
    groet vanuit een zonnig Nederland!
  4. Cas:
    10 juli 2018
    Jammer van de regen. Maar fijn dat je het wel naar je zin hebt al vindt ik het ook wel weer fijn als je weer veilig thuis bent groetjes cas