Mijn vierde stage week

26 juni 2018 - Playa San Miguel, Costa Rica

Wat is er weer veel gebeurd deze week! Voor het onderdeel duurzaamheid hebben we weer veel afval opgeruimd. Er lag meer afval dan normaal, dit kwam doordat er zondag 17 juni een feest is gehouden met het thema Cowboy. Dit feest is gehouden voor Diego, een jongen uit het dorp San Miguel. Het gehele evenement was een combinatie van een parade met veel paarden en een benefiet, voor de lichamelijke beperking van de jongen. Bij het benefiet werd geld opgehaald om, uiteindelijk, een rolstoel te kopen. Bij de parade konden andere liefhebbers ook paarden huren, ook dit geld ging naar Diego. De parade begon bij de bar en eindigde halverwege de bergen. Wij als studenten en vrijwilligers van Work With Nature mochten met een pick-up van de medewerkers van de bar meerijden. Het viel mij op dat de mannen erg macho reden. Dot zag je doordat ze de paarden erg kort hielden in hun bewegingsvrijheid, zo gingen de paarden meer als dressuur paarden rijden dan als western paarden. De kledij van de bezoekers was cowboy en cowgirl, dit zag je dan ook heel leuk terugkomen. Na de parade was er veel te eten. Dit eten bestond vooral uit vleesgerechten zoals kip. Nadat dit allemaal voorbij was, is er veel alcohol geschonken. Dit om het leven te vieren en bekend te maken hoeveel geld er was ingezameld. Bij mijn wekelijks mentor gesprek hebben we gesproken over mijn eigen project dat ik wil opstarten. Ik heb eindelijk een idee die ik mag gaan uitvoeren! Ik moet een al bestaand idee verbeteren en daar een plan van aanpak bij gaan schrijven. We hebben een aantal ideeën besproken voor dit plan. Bij de tuinklussen hebben we de ananasvelden aangepakt. We moesten de kleine en nieuwe planten verwijderen van de volwassen planten en vervolgens de bijna dode planten verwijderen en die vervangen voor de kleinen. Ik ben deze week ook weer naar de jungle geweest! Ik ben niet met Thomas en Ingo mee gelopen. Normaal vervangen we de poep in de mestkevervallen en de batterijen en SD-kaarten van de cameravallen. Echter, deze keer ben ik met Casper, een HBO student bos en natuurbeheer met de minor tropical forestry, mee geweest. Ik heb geholpen bij het opmeten van de pas geplante bomen. Dit was fysiek minder zwaar daarvoor de jungle lopen, omdat zijn werkveld in een plat gebied ligt. Daar naast heb ik een beetje kunnen leren over hoe Casper te werk is gegaan eng de manier waarop hij verwacht dat het verder uitpakt. Ik ben blij dat het hier is gegaan met mijn astma, we gaan nu langzamerhand proberen om dingen te doen in de jungle. In het weekend ben ik lekker op het verblijf gebleven. Ik heb daarin tegen wel een mooie maar vooral lange wandeling gemaakt met een andere student. Je kan wel zeggen dat ik even op avontuur ben geweest!

1. Mams:
    27 juni 2018
    Blij weer wat van je te lezen, wat een leuk verhaal weer😍😘
  2. Saman:
    27 juni 2018
    Mooi initiatief van die mensen om een feest te organiseren om geld op te halen voor Diego. Leuke die foto's :)
  3. Nicolle Drost:
    27 juni 2018
    Wat weer een belevenis om te lezen wat jullie ondernemen en ook nog uitvoeren! Top zeg. Foto's zijn gave ondersteuning van je enthousiaste verhaal!
    Fantastisch Natas! Hou vol meis en geniet!!
  4. Piet Hartog:
    27 juni 2018
    Nu, dat klinkt allemaal weer als een echt avontuur. Mooi dat deze stage zo kansen biedt aan jullie en echt een andere wereld laat zien. En leuk ook weer die foto’s: ze maken het verhaal nog mooier.

Veel succes verder met je opdracht en andere activiteiten!