Heen reis

26 mei 2018 - San José, Costa Rica

Vandaag is het dan eindelijk zover, we gaan naar Costa Rica!! Thomas en ik hadden afgesproken om rond half 10 op Schiphol te zijn. Het moment dat ik op Schiphol aankwam, begon de realisatie echt toe te slaan. Na de koffers af te geven, nog even afscheid nemen en zwaaien begon het grote avontuur echt. Door de douane ging vrij snel en mijn laptop is voor het eerst gecontroleerd op drugs! Gelukkig hebben ze, zoals verwacht, geen sporen kunnen vinden. Na dit kleine avontuurtje konden we richting de gate. We gingen rond 13:00 de lucht in met een Boeing 777-300er van KLM. Dit vliegtuig was veel groter dan waar ik ooit in heb mogen zitten. Het entertainment was heel erg goed te doen, dus was het vliegen voor het gevoel snel weer voorbij. Rond een uur of 5 lokale tijd ( rond de tijd van 22:00 in Nederland) kwamen we aan bij Panama, de tijd dat we daar moesten wachten was vrij kort omdat we al achter de douane waren. We konden zien dat er een regenbui aankwam doordat de lucht donker werd. Toen we naar het vliegtuig mochten, moesten we meerijden in een pendelbusje, dit kwam doordat het vliegtuig aan de andere kant van het vliegveld stond. Het vliegtuig was een Embrear van Copa Air, een lekker klein vliegtuigje voor maar 1,5 uur vliegen. Na deze kleine sprong richting Costa Rica zijn we er dan éindelijk! Dit na in totaal 12,5 uur in de lucht te hebben gezeten. We zijn snel door de paspoortcontrole gegaan (met de eerste stempel in mijn paspoort!) en de koffers gepakt. Gelukkig stonden er al taxi's voor ons klaar, zo doende konden we zo instappen. Na ongeveer 5 minuutjes rijden kwamen we aan in de plaats Alajuela bij hotel La Guaria. We hebben even gegeten bij de McDonald en (eindelijk) naar bed gegaan! 😴

1. Mams:
    26 mei 2018
    Leuk, lekker genieten👍
  2. Michelle:
    27 mei 2018
    Geniet er maar lekker van. Ik hoop snel jullie avontuur daar in het mooie Costa Rica ook mee te maken.
  3. Marijke Koelewijn:
    28 mei 2018
    Tsjongejonge, één avontuur hebben jullie alvast gehad en de hele stage is nog niet eens begonnen! Heel veel plezier in de komende weken!
  4. Nicolle Drost:
    1 juni 2018
    Geweldig, wat een start is dit!!