stageweek 8

27 augustus 2018 - San Miguel, Costa Rica

Ik ben een beetje laat met deze blog online zetten maar hier is die dan, veel plezier met lezen!

Jeejtje wat gaat de tijd snel. Het is alweer de laatste week en er is nog genoeg te doen. Op maandag zijn Micha, Eva ( twee studenten die ook stage lopen op het project) Maarten en ik naar het nieuwe reservaat geweest. Het was in twee woorden prachtig en zwaar. Het nieuwe reservaat heeft nog geen duidelijke paden hoe je moet lopen. Daarom hebben we op verschillende delen met de macheten moeten werken om het pad vrij te maken. Op een bepaald punt in het reservaat stond er een uitdaging te wachten. Volgens Maarten was er een rondje die gelopen kon worden en hij wist nog ongeveer hoe hij de vorige keer gelopen had. Dit had hij met een rondleiding die hij had gekregen om te zien wat er allemaal te was op het stuk grond wat Work With Nature ,toen nog waarschijnlijk, ging kopen. Het was dus een gok om er een ronde van te maken. We hebben moeten gleien door de modder en omhoog moeten klimmen op een stuk rots om er door heen te komen. Na ongeveer driekwart van de ronde af te hebben gelegd ben ik ongeveer 5 meter naar beneden gevallen en heb ik mij vast kunnen pakken een wortel van een boom die boven de grond uit stak. Ik heb hierbij een paar blauwe plekken en een erg pijnlijke knie overgehouden. Met wat gestrompel hier en daar zijn we allemaal veilig geëindigd bij de auto. Het enige vervelende wat er door mijn hoofd spookte was dat de mogelijkheid van patrouilles lopen op Tortuga Feliz erg klein werd, maar aan de positieve kant ik had ook wat kunnen breken en dat is niet gebeurd! Ik heb nog een aantal dagen flink last gehad van mijn knie en lastiger kunnen lopen maar naar het einde van de week ging het stukken beter, langere afstanden ging nog niet maar naar de supermarkt lopen met een stop halverwege ging wel 😊.  Ik heb rustig kunnen werken aan verschillende verslagen die nog afgerond moesten worden. Ik heb bijvoorbeeld voor de cultuur opdracht een interview gedaan met de geliefde kokkin Maria Guillermina Valdez Gustavino. En een bedank brief geschreven voor de opdracht voor het vak Engels. Lekker productief dus! Ik heb in het weekend mijn tas ingepakt voor Tortuga feliz. En de rest van mijn spullen heb ik in het huis van Hanneke en Maarten gezet omdat ik daar mijn laatste week in Costa Rica mag verblijven. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad bij Work With Nature, ik heb dingen geleerd en gedaan die ik nooit dacht te doen. Dank jullie wel!

1. Ferani:
    27 augustus 2018
    Oh wat goed dat je jezelf nog aan die boomwortel hebt kunnen pakken Natasja!
    Wat een eng idee! Wel leuk om te lezen dat je lekker productief bent geweest en dat je het echt naar je zin hebt gehad! Ik kan niet wachten om je te zien!
  2. Piet Hartog:
    28 augustus 2018
    Wij gaan elkaar morgen zien maar hoor natuurlijk graag je verhaal direct van jou!

Tot morgen!